חג שמיני עצרת!! חג שמחת תורה!! מפטירין: "ויהי אחרי"! ג' ספרים. כב' תשרי תשפ"ד משיב הרוח ומוריד הגשם מתפילת מוסף בבוקר!!
המייל שלי -
eliyaojakovtoratadam@gmail.com
www.eliyaojakov.com :כתובת האתר,לפרשיות השנה.
חז"ל- אומרים שסוכה היא מבחינת ענני כבוד שליוו את ישראל במדבר,וענני הכבוד באו בזכות אהרון. בזה מבואר ענין "סוכת שלום", כי מידתו של אהרון אוהב שלום ורודף שלום. ועוד מובא בזוהר פרשת אמור שענני כבוד בזכות אהרון והיא בחינת מידת השלום ומה הקשר בין הדברים כך שואל הרב דסלר בספרו מכתב מאליהו חלק ב.
והענין הוא- שביטול היש והשלום קשורים זה בזה. כי לא תתכן מציאות שלום אלא רק בביטול היש הגשמי. כלומר שאין שום ערך לכל השאיפות ביחס לשאיפה לרוחניות. כי כל זמן שבני אדם שואפים למטרות גשמיות ואנכיות אי אפשר שיהיה שלום ביניהם,כי כל אחד רוצה מה שיש לחברו וכל מה שיש לחברו ממעט את רשותו,ועל כן מוכרחים תמיד לבא לידי תחרות מריבות ומלחמות.
אך כששואפים כולם למטרות רוחניות אמיתיות רק אז תתכן האחדות והשלום. כי ברוחניות אין הגבלות ואין אחד מצר לחברו,אדרבה כשמתרבה לאחד זה מקל לשני ומועיל לו ואין קנאה בניהם,ממלא הכל נוחים זה לזה ושמחים זה בזה.
לפיכך- נקרא אהרן באושפיזין "כהנא קדישא", כי הקדושה והפרישות הן מקור שממנו נובעות מדות החסד והשלום של אהרן הכהן.
ועוד מצות סוכה היא דירת עראי מבחינת ביטול של העולם הזה. בחינה זו כדי שישיג האדם שאין שום קביעות בעולם הזה, ואדרבא כל תאוותיו והנאותיו חולפות עוברות,וגם כל מחשבות האדם לפיהן יוכל לבסס את עצמו בחיים מסודרים לדורי דורות אינן אלא דמיונות שוא.
השגה זאת מבחינה ידיעה שכלית הרי היא הבחינה התחתונה שבענין הסוכה, וגם בני אומות העולם יכולים להשיגה. הכרה זו מצויה היא אצל כל בן דעת כי הרי החיים עצמם מוכיחים ששאיפות העולם הזה הבל המה ורק השאיפות הרוחניות מביאות לידי אושר ושמחה.
על כן- במצוה זו מנסה הקב"ה את אומות העולם בביאת משיח כשתינתן להם בחירה מחדש, כי אין הקב"ה בא בטרוניה עם בריותיו כמובא במסכת ע"ז.
על כן נותן להם מצוה זו שגדרה כבר מושג להם היטב בידיעה שכלית.והניסיון בא לברר שאם אומנם מכירים אמת זו בשכלם,אולם אינם משיבים זאת אל ליבם להביאה לידי מעשה.
לכן- כשנתקלים הגויים בצער וקושי מיד כל אחד בועט בסוכתו ויוצא, כי אין להם את אותה נקודת הקדושה הפנימית שיש לישראל המתבטאת בשמחת המצוה, כגון בחג שמחת תורה.
כלומר -לשמוח גם באפשרות ביטול היש של העולם הזה , וזהו עומק תוכנה של מצות השמחה. לפי מה שביארנו לעיל הדבר ברור כי סוכה היא דירת עראי בחינת ביטול היש הגשמי והיא הישיבה תחת "צלא דמהימנותא",צל האמונה.כי בסילוק השקר והשאיפה לרוחניות, מתגלה אור האמת שהיא בחינת החירות.
מובא בחז"ל- "אין לך בן חורין אלא מי שעוסק בתורה".פירוש מי שכל התעניינותו רק בתורה הוא הבן חורין האמיתי, וההיפך זו אחיזה בשקר בהשתעבדות עולם הזה.
ועוד בחז"ל- מדוע עושים סוכה אחר יום כיפור? שאם יצא דינם של ישראל ביום כיפור לגלות אז עושים סוכה וגולים מבתיהם לסוכה והקב"ה מעלה עליהם כאלו גלו לבבל.
ביאור ענין עמוק זה- כי הפירוד באחדותו ית' היא עבודה זרה,והפירוד בין בני אדם בא מכוח הנטילה שכל אחד רוצה לחטוף משל חברו ומדמה שכל מה שיש לחברו ממעט את שלו,עד כדי שגם עצם היות חברו בעולם מעיק לו, וזה גדר שנאת חינם המביאה לידי גלות ועונשו זה הוא תיקונו. כי בהיותו בגלות עכ"פ אין לו קביעות בעולם הזה ומטבע הדברים מתבטל אצלו כח הנטילה במידת מה, וע"י כך מתקרב לצד האחדות ולשלום עם בני ישראל, והישיבה בסוכה מצילה מגלות.
מצות סוכה מצורפת עם מצות ד' מינים שעניינם גם כן התאחדות ישראל. כמבואר בחז"ל "פרי עץ הדר" אלו ישראל,"וערבי נחל" אלו ישראל.
כך ישראל יש בהם בני אדם שאינם לא בעלי תורה ולא בעלי מעשים,אמר הקב"ה לאבדן אי אפשר אלא יעשו כולן אגודה אחת והן מכפרים אלו על אלו. והענין הוא שנדון לכף זכות אף אלו שאין בהם לא טעם ולא ריח והם זוכים ע"י כך שנעשים- כלים למצוה זו של לימוד זכות,ובזה מתאחדים עם ישראל וזה גדר- צירוף ד' המינים יחד.
ביאור האושפיזין: כנגד שבע ספירות תחתונות מחסד ועד מלכות.
אברהם אבינו כנגד מידת החסד,לתת על מנת לתת ושלא על מנת לקבל וכך זוכים לאהבה שאינה תלויה בדבר. יצחק כנגד מידת הגבורה,לירא מהחטא ולהיות גאים בעבודת ה'. יעקב כנגד מידת התפארת הממצעת בין מידת החסד למידת הגבורה.כלומר- לדעת איך להשתמש בתכונות במידה ובגבול הנכון. משה רבינו כנגד מידת הנצח, להרבות בלימוד תורה ולשאוף לתורה לשמה. אהרן הכהן כנגד מידת ההוד, אוהב שלום. לקרב לה' בדרך שלא לשמה ומתוך כך להגיע ללשמה. ע"י שהרעיף אהרן לעם ישראל מאהבתו ללא גבולות, התביישו מפניו ומהרע שבתוכם. יוסף הצדיק כנגד מידת היסוד, שבירת המידות והתאוות באופן קבוע וכך זוכים להתקרב לה'. דוד המלך כנגד המלכות, קבלת עול מלכות מתוך אהבה.
בהיכללות כל המידות ובצירוף שמחת תורה אמיתית, זוכים לאחדות כלל ישראל, ולראות עין בעין שאין העולם הזה אלא רק מקום לגלוי כבוד ה' ית',ה' יזכנו, חג שמיני שמח!!
פינת שלום בית !!
אם את מרגישה שבורה,מותשת,
בודדה ואחראית על הכל הרי אלו סימנים מעידים על שליטת יתר.אם את מסוגלת להודות שלעתים קרובות את מעירה, מפצירה,מנדנדת או מותחת ביקורת ובפרט על בעלך,הרי שאת ורק את יכולה לפעול ע"פ תוכנית הכניעה ולהחזיר את האושר לנישואייך ואת הכבוד והשלווה לעצמך.
איני אומר- שאת אחראית לכל בעיה בנישואיך,זו אינה אמת. גם בעלך יכול להשתפר בהרבה תחומים כאמור לעלונים הקודמים. אולם על כך אין לך שליטה. ועוד,אינך יכולה לשנות אותו ובפרט שזה לא תפקידך. את יכולה רק להשתנות בעצמך וזה הרבה יותר קל מאשר לנסות לתקן את הבעל או את האחרים.
העיקרון- החשוב הוא לדעת לזהות את ההתנהגות התורמת להיווצרות בעיותייך, ושרק את יכולה לפתור אותן. במקום- לבזבז זמן, כוחות ומחשבה על מה בעלי צריך לתקן ולהשתנות, כדאי לשמור את האנרגיה והכוחות הללו לשיפור אושרך.
עקרון- ומטרת תוכנית הכניעה זה ע"י וויתור בהתנהגות שתלטנית, להסתכל פנימה ולא החוצה, כי שם האושר והשלווה שלך מונחים.
בדרך כלל- נשים שתלטניות קשה להן להודות בעובדה זו,ומתרצות שהבעל לא מספיק אחראי,סמכותי וכ'ו ואי אפשר לסמוך עליו. או מתרצות שמטרתן לעזור לייעץ וליעל.
אולם- כבר בתחילת לימוד תוכנית הכניעה הן מתעוררות ומבינות את הטעויות שעשו בעבר ומתמלאות בבושה ובחרטה על אותן הנזקים שגרמו בעבר ללא מודעות כתוצאה מהפחד הדמיוני שליווה אותן שלא לוותר על השליטה ופעמים הנזקים הם בלתי הפיכים[נישואין שניים וכ'ו].
ויתור- על שליטה אין הכוונה שהאשה תהיה כפופה ונשלטת ע"י הבעל, אלא להשאיר את השליטה שנשים זקוקות להן בניהול הקריירה ובהעצמה האישית מחוץ לבית,ובניהול הבית וחינוך הילדים לסמוך ולתת אימון בבעל.
וגם אםהבעל אינו סמכותי וכ'ו, להמשיך לעודד ולהעמיד פנים שאתן סומכות ואז יעשה כל שביכולתו כדי לא לאכזב ולהוכיח את מסוגלותו.טעות חמורה נפוצה לומר איני סומכת עליך, או איני מאמינה בך.
,
כי גם אם היה סיכוי אחד לאלף הפסדנו אותו. חוץ ממקרים יוצאי דופן כגון: בעל שמכור לאלכוהול, סמים, הימורים או אלים כלפייך או כלפי הילדים.
כמובן-כל ענין נידון לגופו,בכגון זה חייבים לערב סמכות חיצונית מקצועית.
מובן- הריני עד במקרים רבים על נשים שאימצו את תוכנית הכניעה הצליחו להציל את בעליהן מהתמכרויות קשות,ומרדת שחת ובסופו זכו לשלום ביתם.
ההיפך מזה-כידוע על נשים שתלטניות שהורידו את בעליהן לאותם מקומות רחמנא לצלן, ודי למבינות.
זכרי- ככל שתשאפי להיות נשית יותר,כך בעלך יהיה גברי וסמכותי יותר. כדי להגדיל ולהעצים את המשיכה והאהבה תעצימי את הניגוד
כלומר- תשתדלי להיות נשית יותר,ועשי ככל האפשר להיות רכה,עדינה חביבה ומקבלת,וזכרי שעל מנת כן נשא אותך.
ועוד- ככל שתמעיטי את ההערות,הדרישות וההפצרות שמקורם בשליטה,כך תתעצם המשיכה ותחושת החיבור של שניכם,ויחזור הריגוש ויגדל כח האהבה וההרמוניה כבתחילה,הריני ערב לכך.
שוויון הזכויות גרמו לחילוף תפקידים ולהרס וחורבן בכל התחומים ובעיקר בזוגיות.
החמור מכל,ישנן נשים שמשתמשות ביום המצוה ככלי הענשה, או כמתנת פרס על התנהגות טובה,ובמקום חיים מביאות מוות לעולם ועוונם ישאו רחמנא לצלן.
כי זאת עלינו לדעת- שהתורה מכנה את האשה כחומה בצורה שמגנת ושומרת על בעלה שלא יפול וירעה בשדות זרים. זה תפקידה ואין לערב רגש שמקורו בשליטה ואין שום הצדקה לשום אמתלה או סיבה.
לצערי גם במחנות התורה לא נמלטנו מזה, ובתי הדין יעידו על כך. ברור- מעל כל ספק ששליטת הנשים בניסיון להתכחש לתפקיד הגבר ולאופיו המיוחד כמנהיג סמכותי, גרמו לחורבן כללי ולאי סיפוק, הצלחה ושמחה ובעיקר בזוגיות, ומי שהפסיד מכך בעיקר הן הנשים כמבואר בעלונים הקודמים.
נשים שאימצו את תוכנית הכניעה נהנות משפע בתחומים שהיו חסרות בעבר כאמור לעלונים הקודמים,עוד נרחיב בס"ד,חג שמיני שמח!!
מהדורה שניה בשלום בית:
שליטה: בבתים שהשליטה היא ביד האשה כולם סובלים ובעיקר האשה. אם עדיין מחזיקים מעמד- מפאת הילדים, כסף, מסגרת, חברה,משפחה,גב כלכלי,פחד ממה יהיה,איך נסתדר וכן פחד מהתחלה חדשה ועוד.או שמעו,ראו או חוו תהליך גירושין כואב. לא משנה מהי הסיבה אולם חייהם אינם חיים וכלפי חוץ הכל נראה יפה ובתוך הבית-"גיהנום ואש אכלתם". מעבר למצוה החיובית של "פרו ורבו", האמת צריכה להיאמר- מצד אחד אין יותר אושר ותענוג מחיי נישואין ומצד אחר אין יותר כואב ואכזרי מזה. אלו שראו בילדות או חוו בבית אמא שתלטנית, יעידו על הסבל האין סופי שבסופו של דבר הוביל לתהליך גירושין אכזרי. טבעה של כל אשה להיות מקבלת וכנועה לבעלה כי כך בטבעה היא נוצרה, ובטבע כל איש להיות מנהיג סמכותי כי לכך הוא נברא. כאשר האישה מושפעת מחברה רעה או מתחברת למכשירים טמאים שפועלים נגד רוח ההלכה והשקפת התורה, היא פוסלת את סמכות הבעל כמנהיג סמכותי, והורסת את תמימותה ואת היופי המיוחד של היהדות ובחוסר יודעין חומסת את התפקיד הגברי ונהפכת לאשה שתלטנית. בפן האישי איני מתנגד להעצמת האשה ממוסדות הרווחה או מכל יעוץ פרטי אחר, אולם בתנאי שהעצמה תשמש כדי להעצים את בעלה ולא להתנצח עימו ולהוכיח לו שהוא כשלון והיא המוצלחת ולהוביל את הבית לכשלון וחורבן. כאשר בני הזוג לא עברו הדרכה תורנית נכונה לפני הנישואין בלימוד תפקיד הייחודי של האיש והאשה,היא עשויה לקחת לעצמה את מידת הכוח והשליטה ולשלוט בכל. בעיקר אם נפגעה בעבר מחסכים רגשיים או חסרים גשמיים, היא עלולה להוציא את תסכולה על בעלה ולהאשימו במצבה. כל שכן אם קרובי המשפחה,ההורים או החברה השיאו לה עצות הרסניות כאמור. כיום לצערי כמעט ואין בחירה לבני הזוג כיצד לנהוג ולהתמודד ומה באמת טוב עבורם, לכן בכל קושי והתמודדות, ההורים והחברה מחליטים וקובעים להם את עתידם. לכן בני הזוג מרימים ידיים ולא נלחמים על הזוגיות ובעיקר במגזר החרדי. מובן שאיני עושה הכללה אולם בזמננו ההורים הם המחתנים והם המגרשים ועוונם קשה מנשוא. כמו כן מאימים על הזוג ומעמידים אותם במצב של חוסר אונים,
לבחור בין ההורים לזוגיות, ובאמצעות מניפולציה אכזרית זו, גורמים להם לפרק את הבית ולא מאפשרים להם להתמודד ולהילחם על הזוגיות בכוחות עצמם, [ויש לי המון סיפורים מזה]. מה שמעניין מאוד שגם אותם הורים סבלו בצעירותם מרורים מהוריהם, אולם חבל ששכחו מהר וממשיכים באותה מסורת מבחינת העתק הדבק. אציין מעשה אחד-בזוג חסידים שהגיעו אליי חודש ימים לאחר הנישואים להצלת נישואיהן. לאחר פגישת אבחון עם הזוג, נפגשתי עם ההורים ובישרתי להן שניתן להציל את הנישואין ובתנאי שההורים משני הצדדים יאפשרו לי לגשר ולא יתערבו בשום אופן בתהליך והבטחתי שיהיה בס"ד הצלחה גדולה,[הפרטים שונו מחמת צנעת הפרט]. ההורים החליטו שלפני המשך טיפול יתייעצו עם האדמור שלהם האם יש סיכויי הצלחה. עניתי- זו לא שאלה של אדמורות או רוח הקודש, אלא זו שאלה של בעל מקצוע. כמובן שההורים היו נחרצים ונסעו לשאול את האדמור וכך בדיוק השיב להם- "זו לא שאלה של אדמורות או רוח הקודש, אלא של איש מקצוע". שמחתי שמחה גדולה שלא אלמן ישראל ויש צדיקים אמיתיים שיודעים להודות באמת כשצריך. המשכתי לטפל בזוג והייתה סיעתא דשמיא מיוחדת ותוך זמן קצר חזרו לביתם להתמודד יחדיו. אולם לצערי זה לא החזיק לזמן ארוך.מדוע? צדקתם,ההורים לא אפשרו להם להתמודד ובסוף זה לא צלח והתגרשו. כאשר לא מאפשרים לזוג להתמודד בכוחות עצמם ובעיקר ההורים מגוננים ותומכים בצד שלהם, אין סיכוי להצלחה אלא רק חורבן. בדרך כלל במקרים הללו נעשים בני הזוג חסרי אונים ומתלבש בהם יצר הנקמה והניצחון ומוציאים את זעמם ותסכולם על כולם ובעיקר הקורבנות הם הילדים. מעשה- שהוזמנתי להזכרה בצפון. שאלתי את הבעל איך קוראים לנפטרת? "אמא שלום". זה שמה? פרץ בבכי ואמר- "הכלות והחתנים העניקו לה את השם מפני שהייתה תמיד מצדדת בעדם ולא בעד ילדיה וכך היא זכתה לעשות שלום בית לכולם. התפעלתי מאוד מאצילות הנפש של הנפטרת והבנתי את הזכות שנפלה בחלקי לבוא לנחם ממרחקים. כתבתי את המקרה כי יש יוצא מן הכלל וכולם יכולים לאמץ את המעשה הנ"ל. לכולם יש חלום וציפייה- "לנו זה לא יקרה,אנו נתמודד ונצליח",זו הסיבה שנישאים. בתחילת הנישואין כולם מלאי אושר ותקווה, אך מרגע שהבעיות מתחילות לצוף ורואים רק את המגרעות של השני, מתעורר יצר השליטה החבוי מתחת לסף ההכרה ומתחילים עם הערות וביקורות שזה המתכון הבדוק להרס וחורבן הבית. מדוע כתוב- "חכמות נשים בנתה ביתה" ולא חכמת גברים? כי גבר בנוי שטחי, שכלי וחיצון, היפך האשה שהיא פנימית וההסתכלות שלה על החיים ועל הבית בפרט בצורה אחראית יותר. אולם עיקר חוכמתה לדעת כיצד להעניק לבעל כבוד והערכה ואת הסמכות לניהול הבית מתוך שמחה ורצון. גם אם כשל, טעה או לא מילא את תפקידו ע"פ שביעות רצונה, להמשיך לתמוך ולעודד ויעשה כל שביכולתו להוכיח לה את אחריותו ושהוא ראוי לכל השבחים והאמון שהעניקה לו וזו חוכמת נשים. כי הוא מעוניין יותר מכל להיתפס כבעל אחראי ומסור ולא נזוף וכאוב וזה תלוי באשה כאמור. לעומת זאת כתוב-"אולת בידיה תהרסנו"- זו אשה שמקטרת ורואה בו רק רע ושלילי ואינה מרוצה ממנו כלל. מעירה ומעבירה ביקורת תמידית ומשתדלת בכל דרך לנצחו כדי לשנותו, ולהוכיח לו שהיא הצודקת והוא הכשלון. אמנם גם הבעל צריך ללמוד כיצד להעניק הערכה וכבוד לאשה ולהשרות בה רוגע, שלווה ובטחון, על מנת שיהיה לה קל להשתחרר ולשחרר לו סמכות, בעיקר אם אכזב בעבר. אמון שנפגע קשה להשיבו, אבל אם יש רצון לשני הצדדים ניתן בנקל לפתוח דף חדש ולבנות אמון מחדש. כשפותחים דף חדש הסכנה היא להסתכל אחור[בפרט האשה]. מובן שכל אחד ילמד לעצמו לא לחזור על שגיאות העבר ולשמור מכל משמר לא להזכיר לשני את שגיאותיו. אמון שנפגע כתוצאה מתקשורת לקויה, ניתן לבחון דרך אחרת לבניית תקשורת בן אישית באמצעות איש מקצוע, על מנת להוציא את כל האמת כולה ללא חשש של פחד, אשמה ודחיה ושהצד השני יהיה מסוגל לקבל, להכיל ולתמוך. נקודה נוספת-"אהבה מנצחת". אציין סיפור אישי לתועלת הכלל. אני נשוי קרוב לארבעים שנה וכמו בכל בית גם אצלי יש עליות ומורדות בשלום בית. אגב אצל המגשרים, היועצים ומזכי הרבים יש את הקשיים והניסיונות הקשים ביותר בשלום בית כי שם יצר הרע חוגג ולא נח. לפני מספר שנים פרצה מחלוקת קשה ביני לרעייתי שתחיה והחלטנו שאין מנוס מגירושין. סכמנו חלוקת רכוש ממון וכ'ו, ורעייתי החליטה לעזוב את הבית עד נתינת הגט. באותו עת היא התגוררה בין הילדים הנשואים והייתה תלויה בחסדי המשפחה. יום אחד עשיתי חשבון נפש מעמיק והתברר לי שמאחורי הריבים והמחלוקות מסתתרים לי רגשות פגועים ובעיקר ממידות האגו והניצחון שהכריעו את הפרידה.אולם כשהעמקתי בעצמי נוכחתי לדעת שאני אוהב אותה מאוד ולא מוכן לוותר עליה בעד שום הון שבעולם,רק הגאוה לא הניחה לי ליצור עימה קשר. באותה עת תקשרנו באמצעות הילדים ובקשתי מאחד מהם שיבוא עם רעייתי לשיחה ורמזתי לו בכל מחיר ובכל תנאי שתתרצה. באותה עת התפללתי לקב"ה בבכי שליש ובקשתי שיחזיר לי את רעייתי בכל מחיר. הנס לא איחר ובאותו יום חזרה לבית עם בני. הדבר הראשון שעשיתי- ביקשתי סליחה ושתמחל ותחזור לבית והבטחתי שאפצה אותה על הכל וכך היה. נכון שלא היה קל להחזירה, כי היא היתה מאוד טעונה ונחושה בדעתה להתגרש. אולם התברר לשנינו מהו הכח והעוצמה של האהבה שהיא המנצחת בסוף כל דבר!! במבט לאחור אני סבור שההחלטה שלה לעזוב את הבית היה דבר חכם ונבון מצידה,כדי שארגיש את חסרונה ואדע להעריך אותה כראוי. כמובן שאין לעשות הלכה ולמעשה מהסיפור הנ"ל, כי כל נושא נידון לגופו כפי שציינו בעבר, אך מוכח מעל כל ספק שמי שאוהב באמת, נלחם בכל מחיר ולא מגרש. מפני שהאהבה מעניקה כוחות אדירים להילחם ולהתמודד עם כל בעיה וניתן לגשר על כל קושי וניסיון, אולם זה תלוי בגודל החיבור והאהבה של בני הזוג. אני מכיר זוגות שהאהבה ביניהם היא כמעט חד צדדית, והצד שאוהב לא מפריע לו שבן זוגו לא אוהבו באותה מידה ועוצמה, כי הוא בעצם אינו מרגיש בשום חסרון, אלא רק בצורך לתת ולהעניק, [לא מדובר באהבה אובססיבית] וכל נתינה והענקה מוסיפה לו סיפוק והנאה חדשה, כמה נפלא!! מצד שני אין עונש גדול מכך שזוגות חיים מפאת כל מיני חשבונות ואינטרסים ולא לומדים כיצד לחזק את אהבתם כדי לזכות לאושר המיוחל שלמעשה הוא בידיהם. ישנם גם כאלו שאוהבים ובכל זאת מוכנים למסור את עצמם על מזבח גאוותם, לפרק את הבית ולחשוב שהם ענוותנים. כדי להינצל מיצר הגאווה, יש להצטייד במידת אמת רבה, כדי לדעת לזהות את שורש המחלוקת האם היא מצד האגו או מצד חוסר אהבה,כי זה חוט דק מאוד בהבחנה וקל מאוד לטעות בזה כמו שגם לי כמעט קרה כפי המעשה שציינתי, לכן צריך המון תפילות וס"ד לזכות לאמת זו. טפלתי בזוג שנישאו בפעם השלישית וחשבו שוב להתגרש מפני ששניהם דעתנים ועקשנים ומידות האגו והניצחון לא הניחו להם. שאלתי האם אתם אוהבים באמת? ענו-כן. אם כן אתם לא צריכים מגשרים, פשוט תלחמו בכל מחיר על הזוגיות. שאלו כיצד? הצעתי להם שכל אחד ירשום לו את הנקודות שמפריעות לו בעיקר ולאחר מכן ישוחחו בנחת על כל נקודה בנפרד, וכל אחד ינסה לשכנע את בן/ת זוגו לבוא לקראתו. במידה וזה לא צלח אזי כל אחד יסכים עם נקודה אחת של בן זוגו וכך לאט לאט יצמצמו פערים. במידה וגם זה לא צלח כל אחד יתפלל להצלחת הזוגיות ובעיקר להצלחת השני. כמו כן לזכור-"אנו נלחמים ולא מפרקים בשום מחיר".הזכרתי להם-"כל המתפלל על חברו נענה תחילה". אם הגענו עד הלום חשוב לציין שבכוחה של תפילה לעזור ולהועיל בזוגיות מה ששום מגשר, יועץ או כל סגולה או ברכה ואפילו של גדול הדור לא יועיל. מאחר שפעמים קיימות עבירות וחטאת נעורים שגורמים לכעסים ומריבות שלא בבחירתנו ולא ניתן לפרוץ את אותם מסכים בלי תפילה ודמעות.אני אישית מכיר המון מקרים על זוגות שניסו לגשר באמצעות אנשי מקצוע ולא עזר להם מאומה, עד שהצעתי להם להתפלל אחד על השני ונושעו. דוגמא לתפילה:"ריבונו של עולם, יהי רצון שתגרום לי לאהוב את בן זוגי כפי שהוא בלי רצון לשנותו, ותגרום לו לקבל ולאהוב אותי כפי שאני", בהצלחה, שבת שלום ומבורך.
פינת ההלכה:
א. אע"פ שמצוה לשמוח בכל המועדות
,
בחג שמחת תורה היתה במקדש שמחה יתירה.
ב.עיקר השמחה היתה ע"י גדולי ישראל,חסידים
זקנים ואנשי מעשה,וכל העם באים לראות ולשמוח. ג.המונע עצמו משמחה זו,ראוי להפרע ממנו,והמגיס דעתו,הרי זה חוטא ושוטה,והמשפיל עצמו ומיקל גופו ,הוא הגדול המכובד,העובד את ה' מאהבה.!!
להלן שיעוריו של הרב יעקב אליהו:
כל יום בשעה 12 עד 1.30 בצהרים בכולל יושבת ציון ברחוב הרמב"ם בישוב חשמונאים בנושא- פנימיות התורה וכוונות התפילה, הקהל היקר מוזמן,מועדים לשמחה!! לשאלות: 13.00/15.00 20.00/23.00
|